Kjell Andreassen ødela trimturen min

Til tross for at Kjell Andreassen i Honningsvåg er én av dem som synes det er bra at jeg går trimturer og at jeg har lagt om livsstilen, ødela han den planlagte trimturen i dag.

Jeg planla trimtur etter Liverpool-kampen, en kamp som starter klokken 13:30.

Jeg har akkurat snakket med Andreassen og vi har satt penger på fotballkamper på oddsen. Vi tømte nesten spillekontoen på Burnley-seier mot Brighton & Hove Albion. Det betyr at vi har mange tusen kroner på kampen, et veddemål der oddsen er 2,35. Med så mye penger på en fotballkamp blir det ikke trimtur klokken 16. Jeg må rett og slett følge med kampen og om Burnley slår Brighton. Jeg kjenner det kribler i magen. Mye penger på oddsen gir en rus det er vanskelig å sammenligne med noe annet, en rus avholdsmannen Kjell Andreassen liker.

Skulle det bli uavgjort eller Brighton-seier, taper vi alle pengene vi har vunnet de siste to ukene. Å tape penger som allerede har blitt vunnet er ingen katastrofe, selv om vi sikkert vil føle det litt bittert i ettermiddag noen minutt før klokken 18. Men herregud, vi tror jo Burnley vinner i dag og at vi tjener penger på oddsen.

Trimtur klokken 18, enten som «halv-rik mann» eller nesten «peise blakk». Jeg gleder meg sykt mye til Burnley mot Brighton & Hove Albion klokken 16:00.

Honningsvåginger
I helgen er det mange, veldig mange honningsvåginger i England. En del av gjengen skal faktisk se kampen live på Turf Moor. Jeg håper, på grunn av veddemålet sammen med Andreassen, at honningsvågingene heier på Burnley.

Det skjer ofte at honningsvåginger reiser til England på fotballturer. Nordkapp er en liten kommune, men med stor reiseaktivitet til fotballøya. Jeg tror Nordkapp Fotballfestival og Alexander Eliassen har litt av skylden eller æren for at England-turer er populære turer fra cirka 71 grader nord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar