Når Gøril J. Sedeniussen stryker meg over rumpa

Etter at jeg offentliggjorde at jeg skal bruke en eventuell Eurojackpot-gevinst på turnhall, er tillitsmannsapparatet i turngruppa til Honningsvåg Turn & Idrettsforening så myke og varme at jeg kan smøre dem på brødskiven.

Jeg møtte lederen, Gøril J. Sedeniussen, på butikken i dag tidlig. Hun la hånden på ryggen min, lot den vandre nedover den store og halv-spenstige kroppen til den traff rumpa. Jeg skvatt til, og Gøril lo hjertelig. Jeg nådde et spørsmål om min bakdel var strammere enn rogerens rumpe, uten at hun besvarte spørsmål på annen måte enn med latter.

I dag er det igjen 860 millioner kroner i førstepremiepotten i Eurojackpot, et spill hos Norsk Tipping. Potten har nådd taket, men det er helt greit. 860 millioner kroner er sykt mye penger, så mye penger at det blir turnhall i Honningsvåg om jeg vinner premien.

Innleveringsfristen hos en kommisjonær eller Norsk Tipping på nett er klokken 19:00.

Grasrotandelen
Grasrotandelen er penger direkte til samfunnsnyttige formål, til aktiviteter laget av mangfoldet av organisasjoner i Norge. For lag og foreninger har Grasrotandelen blitt en viktig inntektskilde. Med offisiell konkurranse på markedet, kunne ordningen vært videreutviklet.

Det er Norsk Tipping, Brønnøysundregistrene, Kulturdepartementet og Lotteri- og stiftelsestilsynet, som samarbeider om ordningen og som har oppgaver knyttet til Grasrotandelen.

Leverer du Eurojackpot i dag, sørg for at du har en grasrotmottaker. Det er penger som skaper aktivitet i ditt lokalmiljø!

Skribenten har Honningsvåg Turn & Idrettsforening som grasrotmottaker. Det største idrettslaget på Magerøya får penger hver gang jeg leverer tippekuponger, Lotto-kuponger og Eurojackpot. Andre spill, for eksempel oddsen, bruker jeg internasjonale aktører. Da blir det ikke penger til idrettslaget på grunn av den norske spillpolitikken.

Alle kundene til Norsk Tipping bør ha grasrotmottaker, selv om det også er fornøyelig at dette er en ordning uten tvang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar