Månedens veddemål: Passer Marita bunaden?

Denne månedens veddemål er uten tvil om ho mor, Marita Melbø Nilsen, passer bunaden. Vi har veddet en vinkveld. Altså hvis hun passer bunaden, må jeg drikke vin sammen med henne en hel lørdag kveld. Hvis hun ikke passer bunaden, slipper jeg unna vinkvelden.

Jeg var innom Corner i går, bare for å gjøre de siste inspeksjonene før veddemålet. Jeg kikket på skulderpartiet til ho mor, pluss rumpa. Konklusjonen er at i år sliter hun med bunaden. Det er for øvrig noe jeg sier hvert år, men i år har jeg trua på at jeg vinner veddemålet.

Om jeg vinner eller taper, får dere se hos Corner onsdag 17. mai. Har Marita bunaden på seg, må jeg gjøre meg klar til mye vin og tullprat en hel lørdag kveld. Går hun derimot pent kledd, men uten bunad, har jeg vunnet mai-månedens store veddemål mellom Melsbø Nilsen og unge Solvik.

Og ja; jeg er spent. En vinkveld i Honningsvåg sentrum tar på en godt trent kropp.

PS: Arkivfoto. Farsken, hun ser bra ut ass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar