Bygge turnhall til Gøril Sedeniussen

Jeg leverer inn de faste kupongene hos Norsk Tipping. Det betyr tippekupongen, Lotto, VikingLotto og Eurojackpott.

Jeg vinner aldri, men ser med vilje bort ifra de gangene jeg får ti eller elleve rette på tippekupongen. Det skjer jevnt og trutt, men utbetalingene på tippekupongen er begrenset for oss som tipper på favorittene.

Det spillet som pirrer mest er Eurojackpott, et spill som blir trukket på fredager. Eurojackpott er spennende på grunn av de enorme premiene. I kveld er det for eksempel mulig å vinne cirka 660 millioner kroner. Det er så mye penger, at det er vanskelig å forestille seg hva jeg kunne gjort med beløpet.

Jeg har lovet Gøril Sedeniussen, leder i HT & IFs turngruppe, at jeg skal bygge turnhall til henne om jeg vinner førstepremien i Eurojackpott. Ettersom mine kuponger i dette spillet aldri går inn, er sjansen minimal for en Solvik-hall i Honningsvåg. 

Om Norsk Tipping
Norsk Tipping er et statlig aksjeselskap. Virksomheten er regulert av Lov om pengespill. Som liberalist mener jeg at staten ha en begrenset størrelse, begrenset makt, og begrenset ansvarsområde. Staten gir rammene for all forretningsvirksomhet i Norge, gjennom lover og regler, skatter og avgifter. Det er derfor uryddig av staten å gi rammer og samtidig bedrive forretningsdrift. Det kan føre til at staten gjennom sin posisjon som lovgiver gir seg selv som bedriftseier særfordeler. Norsk Tipping er det perfekte eksemplet på at statens roller mikses sammen på en svært uheldig måte.

Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med 125 milliarder kroner til samfunnsformål. Vi som bruker selskapet sørger for et politikerstyrt kulturliv. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar