Tror ikke på «guder», men…….

En gammel rørlegger i Honningsvåg har lært meg om liveodds. Eller han er ikke gammel, men mye eldre enn meg. Liveodds er skummelt, men fryktelig spennende. Spesielt når innsatsen er så høy, at summen merkes på spillkontoen.

Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle sette penger på kampen mellom Celta Vigo – Man Utd, et europacupoppgjør som ble spilt i Spania torsdag kveld. Jeg satt og jobbet, og skrudde på Eurosport-playaren på iPaden. Ettersom jobben var nødvendig, men gørre kjedelig ønsket jeg litt underholdning. Kampen var startet og jeg oppdaget tidlig lagoppstillingen til Manchester United. Lagoppstillingen var god, så god at liveoddsen fristet meg tidlig i oppgjøret. Jeg satte en betydelig andel av pengene som stod på spillekontoen på borteseier til en odds på 2,30 hos Comeon.com. Dersom Utd vant, ville fortjenesten bli hyggelig. Jobb og liveodds er en ganske dårlig kombinasjon. Eller det blir mye fotball og lite jobb på skjermen, for å forklare min torsdag kveld på en enkel måte.

Man Utd spilte godt i første omgang, men brente et par virkelig store sjanser. Ved pause var resultatet 0-0. I 2. omgang spilte laget ganske dårlig og det var færre muligheter foran målet til Sergio Alvarez. I det 65. spilleminuttet sendte jeg en snap-melding til ei søt thaijente i Norge, ei jente som tror veldig på buddhismen. Jeg spurte rett og slett om hun kunne sørge for at Buddha hjalp Man Utd med ett mål, slik at min liveoddskupong gikk inn.

Jeg tror ikke på fantasier og «guder», men i desperasjon er det mulig å gjøre de underligste tingene. Torsdag kveld ba jeg Buddha om hjelp gjennom en bekjent. Drøye ett minutt etter snap-meldingen fikk Man Utd frispark, et frispark Marcus Rashford hamret i målet bak Sergio Alvarez. Utd vant og jeg tjente noen tusen kroner på veddemål hos Comeon.com.

Det er mulig å bli religiøs av slike hendelser. Om jeg blir det? Neppe!

Overskuddet på gårsdagens liveodds skal jeg sette på Tottenham-seier i dag, i bortekampen mot West Ham. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar